Välkommen till Bottnakarlen 1!

Brf Bottnakarlen 1 ligger på adresserna Elias Lönnrots väg 13–29 och Björnsonsgatan 299 A–E i Blackeberg. Vi är en (äkta) privatbostadsföretag som bildades 2013. I föreningen finns 60 lägenheter varav 8 är hyresrätter. Fastigheten byggdes 1952.

En bostadsrättsförening är en särskild typ av ekonomisk förening som upplåter bostadsrättslägenheter i föreningens hus. Alla medlemmar har ett kollektivt ansvar för förvaltningen av det gemensamma huset.

Som förening vill vi ge förutsättningar för ett levande grannskap. Det ska vara lätt och lustfyllt att bidra och vi är alla delaktiga i bygget av en positiv, kreativ och hjälpsam kultur. Boende i huset får gärna bidra med sina kunskaper för att avlasta styrelsen och underlätta en snabbare process. Om du har ett specialintresse som du vill utveckla tillsammans med andra i huset är det inte nödvändigtvis något som behöver drivas av styrelsen. Styrelsen och valberedningen tar tacksamt emot information om vad du kan bidra med. Ingen kompetens är för liten eller för oviktig!